i
总之,想要打动你。
Stay - Rihanna

个人觉得这首的歌词很有意思,意外的契合夏橘。
节选了部分歌词,诚邀大家来品一品。

真有趣,你才是受伤的那个,但我却是需要被拯救的那个。  这句划重点


All along it was a fever, 
长久以来这只是一阵狂热,
A cold sweat high-headed believers, 
来自一个头脑发热的信徒,
I threw my hands in the air I said show me something, 
我挥着手 说有本事你给我见识见识,
He said, if you dare come a little closer, 
他说 “只要你敢靠近 ”,
Round and around and around and around we go, 
我们会四处流浪,
Not really sure how to feel about it, 
不知道该怎么去想,
Something in the way you move, 
你做的某些事,
Makes me feel like I can't live without you, 
让我觉得不能离开你,
It's not much of a life you're living, 
你的生活不是正常的,
It's not just something you take, it's given, 
你不应该索取 而是给予,
Ohhh the reason I hold on, 
我坚持的原因,
Ohhh cause I need this hole gone, 
是因为我要让这伤口愈合,
Funny you're the broken one but I am the only one who needed saving, 
真有趣 你是个受伤的人 但我却是那需要拯救的一个,
Cause when you never see the lights it's hard to know which one of us is caving, 
因为当你再也见不到光的时候 就不知道是谁在自掘坟墓了,
I want you to stay, stay, 
我要你留下 留下。

评论
热度(4)